Omtale fra forlaget
Vurdering kan både forsterke og forstyrre læring, og god vurderingskompetanse er viktig i alle fagene i skolen. Med utgangspunkt i den nasjonale satsningen «Vurdering for læring» viser Vurderingskompetanse i skolen hvordan: * man kan utvikle forståelsen av vurdering i skolen * man kan lede utviklingsarbeidet * elever, lærere, skoleledere, skoleeiere og foreldre kan involveres i skolens vurderingskultur. Forfatterne illustrerer sentrale prinsipper og begreper innen vurdering med rike eksempler fra undervisning og skoleutvikling på barnetrinnet, ungdomsskolen og i videregående opplæring. De har et praksisnært perspektiv, og beskriver og forklarer hvordan de ulike aktørene tenker, handler og lærer sammen. Forfatterne viser også hvordan arbeidet påvirker skolen som organisasjon og skolesystemet som helhet. Boken er skrevet for forskere og andre som arbeider med vurdering i skolen. Forfatterne er forskere ved NTNU og har lang erfaring med lærerutdanning, skoleutvikling og vurderingsforskning. Bidragsyterne er Henning Fjørtoft, Lise Vikan Sandvik, Trond Buland, Gunnar Engvik og Inger Langseth. «Endringsprosesser i skolen tar lang tid, fordi det er ulike meninger om nye ideer. Forfatterne gi leseren mange gode tips.» Anne Berit Nystad i tidsskriftet NORSKLÆREREN
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2020
Format E-bok
ISBN13 9788215041636
EAN 9788215041636
Språk Bokmål
Sider 326
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket