Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Forfatterne problematiserer forholdet mellom uformell og formell vurdering og viser at eksamensformene alene ikke er avgjørende for å fremme elevenes prestasjoner. Det argumenteres for et vurderingssystem der elevene kan ha høy måloppnåelse langs hele karakterskalaen. Bokens første del analyserer resultatene fra evalueringen av Reform 97 og internasjonale undersøkelser som grunnlag for vurdering. Andre del ser på ulike sider ved det nasjonale vurderingssytemet, mens siste del ser på sammenhengen mellom karakter, eksamen og læringsmiljø, motivasjonsspørsmål og vurdering i skolen som en lærende organisasjon. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken reiser spørsmål knyttet til lærernes funksjon i et nasjonalt vurderingssystem, hvor nasjonale prøver inngår. Forfatterne problematiserer forholdet mellom uformell og formell vurdering og viser at eksamensformene alene ikke er avgjørende for å fremme elevenes prestasjoner. Det argumenteres for et vurderingssystem der elevene kan ha høy måloppnåelse langs hele karakterskalaen. Bokens første del analyserer resultatene fra evalueringen av Reform 97 og internasjonale undersøkelser som grunnlag for vurdering. Andre del ser på ulike sider ved det nasjonale vurderingssytemet, mens siste del ser på sammenhengen mellom karakter, eksamen og læringsmiljø, motivasjonsspørsmål og vurdering i skolen som en lærende organisasjon. Med litteraturliste.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788215009155
EAN 9788215009155
Språk Bokmål
Sider 271
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket