Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken henvender seg til lærere og lærerstudenter som underviser, eller planlegger å undervise, i kroppsøvingsfaget. Forfatteren beskriver og begrunner den urettferdigheten han mener eksisterer ved vurderingspraksisen i faget, og presenterer verktøy og praktiske løsninger som kan være med å gjøre vurderingspraksisen i faget mer rettferdig. Boken tar sikte på å minimere de skjønnsmessige avgjørelsene, og isteden lage klare kriterier som kan danne et utgangspunkt for en mer lik vurderingspraksis. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Denne boka tar for seg alle utfordringene kroppsøvingslæreren har i forhold til vurdering. Det vil også bli gitt en mengde praktiske tips på hvordan man kan bryte kompetansemålene ned i konkrete og målbare delmål og målkriterier.
Boka vil blant annet inneholde forslag til:
*En avklaring på hvilke elevforutsetninger som skal trekkes inn i vurderingen med karakter (på ungdomstrinnet).
*Hvordan man skal få gitt alle elevene underveisvurdering.
*Hvordan vi kan sikre at lærere bruker like kriterier og vekter kriteriene likt.
*En beskrivelse av hva som skal til for å oppnå de ulike karakterene.
Forlag Ped-media
Utgivelsesår 2009
Format Spiral
ISBN13 9788292873052
EAN 9788292873052
Språk Bokmål
Sider 84
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket