Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka ser på hva som kan regnes som kompetanse, og viser hvordan voksnes kompetanse kan omfatte både faglige, sosiale og personlige dimensjoner. Den diskuterer hvordan ulike dimensjoner med læring og kompetanse kommer til syne, og hvordan læring og kompetanse utvikles i de sammenhenger der voksne deltar.
Omtale fra forlaget
Denne boka diskuterer hvordan ulike dimensjoner ved læring og kompetanse kommer til syne, og hvordan læring og kompetanse forhandles og utvikles i de ulike sammenhenger der voksne deltar.
Kompetanse blir betegnet som kunnskaper og ferdigheter som kan bidra til å håndtere og løse problemer, utføre arbeidsoppgaver og produsere verdier. Ut fra et livslangt læringsperspektiv har man i den senere tid imidlertid sett behovet for et mer utvidet kompetansebegrep. Voksnes kompetanse blir ut i fra et slikt perspektiv noe som omfatter både faglige, sosiale og personlige dimensjoner, samt knyttet til aktiviteter, kontekster og relasjoner.
Boka retter et kritisk blikk mot hva som faktisk regnes som kompetanse, og hvem som betraktes som mer kompetent enn andre, i ulike situasjoner og kontekster.
Forfatterne er tilknyttet Institutt for voksnes læring og rådgivningsvitenskap (IVR) ved NTNU i Trondheim. Instituttets forskning og undervisning har en tverrfaglig tilnærming og omhandler kompetanse, læringsprosesser, rådgivning og ledelse for ulike grupper og på ulike arenaer.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2011
Format Heftet
ISBN13 9788205416802
EAN 9788205416802
Språk Bokmål
Sider 265
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket