Voksenpedagogikk

modul 2

planlegging,gjennomføring og vurdering av opplæring

av (forfatter) og Vox. Voksenopplæringsinstituttet (utgiver).

NKI-forl. 2000 Heftet

Voksenpedagogikk er et multimediebasert kursopplegg i fire moduler med læremidler tilrettelagt for kursledere, opplæringsansvarlige i bedrifter, lærere, instruktører og andre som arbeider med kompetanseutvikling og opplæring for voksne. Med arbeidsoppgaver, ordbok, referanser og stikkordregister.

VoksenpedagogikkModul 2 . planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæringVOKSENPEDAGOGIKK er et multimediebasert kursopplegg i fire moduler med læremidler tilrettelagt for kursledere, opplæringsansvarlige i bedrifter, lærere, instruktører og andre som arbeider med kompetanseutvikling og opplæring av voksne.ModulerModul 1: Sentrale emner i voksenpedagogikkModul 2: Planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæringModul 3: Observasjon, veiledning og kommunikasjonModul 4: IKT som pedagogisk hjelpemiddel og IKT i fjernundervisningTil hver modul er det utviklet et studiehefte og en video. I tillegg er det utviklet et kurslederhefte med rammeplan. Kurslederheftet gir også råd om hvordan videoer og studiehefter kan brukes i kurssammenheng, men de er også egnet for selvstudium.Kurset blir tilbudt gjennom NKI Fjernundervisningen, både nettbasert og som tradisjonell fjernundervisning.Kursarrangører (bedrifter, a-etat, fylkeskommuner/kommuner, studieforbund og andre) som ønsker å bruke læremidlene i sine tilbud, står fritt til å gjøre det. Kursopplegget er i utgangspunktet ikke kompetansegivende, men det er tilrettelagt slik at høgskoler og universiteter lett kan tilpasse det til et 10-vekttallsstudium.VOKSENPEDAGOGIKK er utviklet av Norsk Fjernundervisning, fra 1. januar 2001 en del av VOX . Voksenopplæringsinstituttet underlagt KUF. Læremidlene er utviklet i samarbeid med representanter fra Nord-Trøndelag fylkeskommune, Høgskolen i Telemark, Fylkesarbeidskontoret i Vestfold, Statens ressurs- og voksenopplæringssenter, Arbeidernes opplysningsforbund, en representant for bedriftsintern opplæring, NKI Forlaget, NKI Fjernundervisning of videoprodusenten Norsk Interaktiv.

Forlag NKI-forl.

Utgivelsesår 2000