Visuelle kunstfag 3

formgivingsfag vg 3

studiespesialiserende utdanningsprogram

av (forfatter), Ådne Løvstad (forfatter) og Linda M. Strømme (forfatter).

Gyldendal undervisning 2008 Heftet

Læreboka dekker hovedområdene Tegning og farge, og Form og materialer i Visuelle kunstfag 3 for Studiespesialiserende med formgiving i videregående skole. Boka har mange oppgaver som lar elevene anvende teoristoffet i praktisk arbeid. Hvert kapittel har mål for læringen og sammendrag.

Praktisk og aktiviserende Bøkene i Visuelle kunstfag dekker hovedområdene Tegning og farge, og Form og materialer. Visuelle kunstfag 1 gir en generell innføring i disse hovedområdene. I Visuelle kunstfag 2 går forfatterne mer i dybden. Elevene får en innføring i komposisjon, proporsjoner og anatomi, perspektiv og ulike tegneteknikker, og hvilke redskaper og materialer som egner seg til dette. De vil lære om farge og fargesymbolikk, og om bruk av foto og hvordan man kan dra nytte av informasjonsteknologi. De får arbeide med skulptur og installasjon og ulike materialer i denne forbindelsen og med stilisering av ulike formuttrykk. Tekst og bilder utfyller hverandre gjennom hele boka, og det er mange øvinger og oppgaver som aktiviserer elevene og lar dem anvende teoristoffet i praktisk arbeid.

Forlag Gyldendal undervisning

Utgivelsesår 2008