Visjon 1

markedsføring og ledelse 1 : vg2 studieforberedende program

av (forfatter), Bengt Olsen (forfatter), Bjørn Norheim (illustratør), Harald Damsleth (illustratør) og Terje Sundby (illustratør).

Cappelen Damm 2011 Heftet

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Visjon er et læreverk som legger vekt på en systematisk og praktisk formidling av faget.

Eksempler, oppgaver, illustrasjoner av teoretiske modeller, klare mål for elevene og strukturert innhold er stikkord for Visjon. Læreverket er fullt av eksempler som en guide til teorien. Markedsføring er et systematisk fag, derfor er markedsplanleggingsmodellen sentral i Visjon 2 og knytter delene av faget sammen.

Bla i boka her! (Bokmålsutgaven)

Fokus på læring!

Elevene lærer faget best når de løser oppgaver i kombinasjon med å lese stoffet. I bøkene er det både kontrollspørsmål og en samling mindre oppgaver, og hvert kapittel begynner med «Dette skal du kunne» som refererer til kompetansemålene. Men det er særlig de praktiske oppgavene (caser) på nettstedet som er viktig. Her får elevene hjelp til å løse oppgavene og god trening til eksamen.

Elevnettsted med omfattende innhold

Nettstedet krever lisens og innlogging, men har også et omfattende innhold: En omfattende søkbar begrepsbank som er illustrert med modeller og illustrasjoner, interaktive oppgaver til hvert kapittel, sammendrag av kapitlene, lydbokfiler av tekstene i læreboka og nyheter i faget. Case-oppgavene trener elevene til eksamen, og lærere bekrefter at elevene får bedre karakterer etter at de systematisk har trent på å besvare oppgaver gjennom dette nettstedet.

Lisensen gir tilgang til både Visjon 1 og 2 per år, slik får elevene på Vg3 tilgang til stoffet på Vg2 og sine egne besvarelser når de leser til eksamen.

Lærernettsted med nyttige ressurser

Lærenettstedet krever lisens og innlogging. Læreren får tilgang til løsningsforslag til casene og oppgavene i boka. Et eget system gir tilgang til elevenes oppgavebesvarelser og mulighet for individuell oppfølging. Her er powerpointpresentasjoner, oppgaver til aktivitet i timen, forslag til undervisningsopplegg og egne bilde-, video- og lenkebanker.

Lisensen gir tilgang til både Visjon 1 og 2 per år.

Visjon 1

Del 1: Markedsføring, markeder og psykologi

Del 2: Systematisk markedsføring

Del 3: Markedskommunikasjon

Del 4: Organisasjon og ledelse



Visjon 2

Del 1 Markedsføring i teori og praksis, overordnede mål og strategier

Del 2 Situasjonsanalyse og markedsinformasjon

Del 3 Konkurransemidlene

Del 4 Personalutvikling og ledelse / bærekraftig forretningsdrift

Bokdetaljer

Forlag Cappelen Damm

Utgivelsesår 2011

Format Heftet

ISBN13 9788202343750

EAN 9788202343750

Språk Bokmål

Sider 334

Utgave 2

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket

Andre utgaver