Vingeklipt

Commentum 2016 Innbundet

Å glemme feriereiser du har vært på. Å møte den berømte veggen. Å ikke ville sove, for så å ikke klare å våkne igjen. Å ville være død! Betyr disse situasjonene at du er psykisk syk? Eller, betyr
det bare at du er menneskelig? At helt vanlige mennesker, du og eg, noen ganger trenger en pause. En pause fra andre mennesker, fra gode og dårlige situasjoner og fra seg selv. Her er et knippe tekster fra et helt vanlig menneske, med helt vanlige reaksjonsmønster. Som lever, er og vil være. Når hode og kroppen forteller, og vi lytter, blir resultatet noen ganger overdøvende.
Vingeklipt handler om følelsen av å måtte lære seg å gå på nytt, om nye sjanser og om håp.

Maren K. Sekkingstad (f. 1972). Oppvokst på Sotra utenfor Bergen, hvor hun fortsatt bor. Er utdannet pedagog i Danmark og har stor interesse i mennesker og det mellommenneskelige. Jobber som manuskonsulent for Hertervig Forlag. Dette er forfatterens andre utgivelse. Hun ga i 2007 ut boken Skeiv, normal, lykkelig.

Tittel: Vingeklipt
forfatter: Maren K. Sekkingstad