Vindkraft

Esstess-forl. 2001 Innbundet

Boken handler om å utnytte energien i vinden, vindmøller, oljetankskip som blir drevet av vindkraft, hvordan vindkraft kan dekke en femdel av vårt energibehov og hvordan vi kan bruke energien uten å skade miljøet. Har ordforklaringer og stikkordregister.

EVIGVARENDE ENERGI? Visste du at dagens forekomster av olje, kull og gass kan være oppbrukt om 50 år? Er det mulig å finne miljøvennlige erstatninger for disse viktige energikildene, og vil vi klare det tidsnok? I denne bokserien kan du lese om dette. Kan vi klare å utnytte vind, elver, jordvarme og solenergi så effektivt at vi får tilstrekkelig med energi i fremtiden? VINDKRAFT handler om . å utnytte energien i vinden . vindmøller som maler korn og pumper opp vann . oljetankskip som blir drevet med vind . hvordan vindkraft kan dekke en femdel av vårt energibehov . hvordan vi kan bruke energi uten å skade miljøet

Forlag Esstess-forl.

Utgivelsesår 2001