Vil du meg noe

forkynnelse for ungdom

av (forfatter) og Einar Weider (forfatter).

Kabb 2004 Kassett

Boka er beregnet på den som forkynner for ungdom over konfirmasjonsalder. Den fokuserer på det å snakke til ungdom, dvs. andakt, preken og bibeltimer. Den ser på hvem det er som forkynner, hva man skal forkynne og hvordan man skal forkynne. Har litteraturliste og stikkordregister.

Om forfatterne: Hilde Barsnes er født i 1973. Hun er cand. theol. fra Menighetsfakultetet og ble ordinært til prest i 2001. Hun har arbeidet som barne- og ungdomsprest fra 2001 til 2004 i Bergen KFUK . KFUM, Ynglingen og er for tiden i et vikariat som ungdomsprest i Oslo, SVURR (Skøyen, Voksen, Ullern, Røa og Ris menigheter). Andreas Hegertun er født i 1979. Han er utdannet innen sosiologi, kristendomskunnskap og ledelse og er forkynner i ulike kristne sammenhenger. Leder Ten-Bibelskole-arbeidet i Filadelfia Oslo. Redaktør for ungdomsavisa .sorthvit.. Margit Lovise Holte er født i 1973. Hun kommer fra Folkestad i Volda kommune på Sunnmøre og er cand. theol. fra Menighetsfakultetet. Siden 2001 har hun arbeidet som ungdomsprest i fem menigheter i Vestre Aker prosti i Oslo (SVURR). Knut Tveitereid er født i 1973. Han er cand. theol. fra Menighetsfakultetet og arbeider nå som ungdomsprest i Storsalen Menighet og som timelærer på MF. Har tidligere utgitt «i» og «En helt overkommelig Bibel» (2001). Einar Andreas Weider er født i 1973 og er cand. theol fra Menighetsfakultetet. Han har arbeidet i prosjektstilling i Kirkerådet, Ungdom og gudstjenesteliv, fra 1999 til 2002, og er fra 2002 ungdomsprest i Hovin menighet, Borg bispedømme. Medforfatter «Kirke i oppbrudd og forandring» (2003). Bin 1 i MF -prosjekt 2000-2003.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2004