Video i praksis

om å samle inn og sette sammen videobilder på en noenlunde fornuftig måte

en bok for deg som vil bli flinkere til å fortelle med levende bilder

av (forfatter) og Jarle Leirpoll (illustratør).

J. Leirpoll 2015 Heftet

Riktig brukt kan selv et billig kamera gi deg en kvalitet som ligger tett opptil det som sendes på TV. Dessverre nøyer de fleste seg med å sette alle brytere i auto og trykke "record". Video i Praksis forteller deg om kameraets muligheter og svakheter, og lærer deg å utnytte kameraet maksimalt. Du får også lære hvordan du kan redigere spennende historier med lyd og bilder. Proffenes teknikker og hemmeligheter forklares med praktiske eksempler.

Når du har lest om videoopptak og redigering i denne boka, og oppdager hvor lett og morsomt det er å lage filmer på PC-en din, vil du være et kvantesprang foran de fleste.

Video i Praksis er boka for deg som vil bli flinkere til å fortelle med levende bilder.

Femte utgave av boka er utvidet til 236 sider for å få plass til stoff om nye kameratyper, opptaksformater og stabilisatorer. Du finner også et nytt kapittel om videoreportasjer. Med massevis av nye bilder og oppdaterte og utvidede kapitler er stoffet enda lettere å forstå.

Forlag J. Leirpoll

Utgivelsesår 2015