Vi synger!

20 glade sommersanger

av (redaktør).

Norsk fakta forlag 2007 Innbundet

Boka inneholder tekst, besifring og noter til 20 sommersanger for barn, bl.a. Slapp reggae, Menuett i mai, Blåbærturen, Livet er helt ålreit og Jeg er en glad og vill ballong. CD-en inneholder de samme sangene, sunget av bl.a. Elisabeth Lindland, Lars Aas og Leif Anders Wentzel. Sangene er hentet fra Våre beste viser og barnesanger, 2002.

I denne boken med CD finner du 20 glade sommersanger for barn! Målgruppen er barn i alle aldre - perfekt i bilen eller på barnerommet. Alle sangene er på norsk, noen gamle og noen nye. Her finner du sanger som Slapp reggae, Menuett i mai, Blåbærturen, Livet er helt ålreit og Jeg er en glad og vill ballong. Boken er på 48 fargerike sider. Sangene er illustrert på en nydelig måte med flotte fargefotografier. Sangene er i gitar- og pianovennlige, sangbare tonearter og har en enkel og praktisk besifring. Til denne boken hører det med en CD med alle sangene fra boken innspilt i samme rekkefølge og i sin helhet. Sangene er arrangert av Nissa Nyberget, kjent fra utallige musikkprogram i radio og på tv, Svenn Erik Kristoffersen, vinner av Spellemannsprisen og kjent fra Uhu! og Barnas Supershow, og Hallgrim Bratberg, en av Norges mest populære gitarister og komponister. CD-produsent er Nissa Nyberget. 7 kjente solister bl.a. Elisabeth Lindland, Lars Aas og Leif Anders Wentzel synger sammen med barnesolister og barnekor. Sangene er hentet fra suksessen "Våre Beste Viser og Barnesanger".

Forlag Norsk fakta forlag

Utgivelsesår 2007