Vi bygger landet!

av (redaktør), Nina Svendsrud (oversetter) og Walt Disney Company (annet).

Egmont Kids Media Nordic 2021 Heftet

Et hus er ikke et hjem uten en katt! Eller en and, som de nok sier i Andeby. Denne boka handler ikke så mye om katter, men til gjengjeld blir det hus, hjem og ender i fleng. Pluss en og annen bygningsteknisk Mikke-historie. Temaet er nemlig arkitektur! Andeby rammes av oppussingsfeber da det blir kjent at en barndomskamerat av Donald har slått seg stort opp som arkitekt i utlandet. Nå er han på vei hjem til barndomstraktene, hvor alt er som før og lite ... fancy! Det er ikke måte på hvilke kreative utslag manien gir, så hva vil fagmannen si? Onkel Skrue har stadig byggeplaner, men støter på uventede problemer da han vil anlegge supermarked på fotballøkka til Ole, Dole og Doffen. Mystiske ting skjer, og en representant for Andebys urbefolkning gjør seg gjeldende ... i form av et gjenferd! Det er vel ikke til å stikke under en stol at huset til Donald kunne ha trengt en oppgradering eller tre. Stor er derfor forbauselsen da en fremmed plutselig forteller ham at huset er en arkitektonisk perle verdt flere millioner. Bare så dumt at kåken tilhører onkel Skrue ... Guffen kreerer smakfulle hus, Skrue og Rikerud konkurrerer om å bygge den høyeste skyskraperen, men hva er hemmeligheten bak miniatyrutgaven av Andeby Mikke får tak i på et marked i Ny Storkestad? Den som leser, får se! 512 arkitektoniske sider!

Donald Pocket er Norges største bokserie! Pocketene har gledet barn i flere generasjoner med sine spennende og episke historier. Donald Pocket skaper leselyst og er en perfekt underholdningslektyre for barn!

Forlag Egmont Kids Media Nordic

Utgivelsesår 2021