Omtale fra forlaget
Går norske medier i «propagandafella» og gjengir historier som er konstruert av det militære og PR-byråer?
Ved å følge VGs dekning av Irak-konflikten fra krigen mot Iran i 1981 til henrettelsen av Saddam Hussein i 2006, får vi mange eksempler på hvordan fiendebilder og propaganda påvirker nyhetsdekningen. Boken viser hvor sårbare og utsatte medier er i dekningen av kriger og konflikter. Gjennom studiet av Irak-krigen i 2003 får vi innblikk i de mange fallgruvene journalister står overfor når de skal formidle hva som skjer. Dette blir tydeliggjort ved bruken av ulike teoretiske perspektiver som den visuelle påvirkningskraft, språk, fredsjournalistikk og kjønn.
Forlag IJ-forlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788271473365
EAN 9788271473365
Språk Bokmål
Sider 323
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket