Verdifull - jeg?

barn og selvfølelse

av (forfatter) og Hilde Hodnefjeld (illustratør).

IKO-forl. 2001 Heftet

Et hefte i en serie på fire om barns religiøse spørsmål som egner seg for foreldre, barnehageansatte og andre voksne som har med barn å gjøre. Temaet i dette heftet er utviklingen av barns selvopplevelse i samspill med andre. Har litteraturliste.

"VERDIFULL . JEG?" er et hefte i en serie på fire om barns religiøse spørsmål som egner seg for foreldre, barnehageansatte og andre voksne som har med barn å gjøre. Temaet i dette heftet er utviklingen av barns selvopplevelse i samspill med andre.
Hvordan kan vi løse konflikter på en måte som ivaretar både barnas og de voksnes selvfølelse? Hvordan henger Gudsopplevelsen og selvopplevelsen sammen? Hverdagseksempler fra barns samspill med voksne skaper gjenkjennelse hos den som leser. Disse illustrerer generelle prinsipper for hvordan vi møter barnet. Heftet inneholder litteraturliste og forslag til film og video om emnet som kan brukes i samtale- og undervisningsgrupper.

Forlag IKO-forl.

Utgivelsesår 2001