Verdensrommet

Gyldendal Tiden 2001 Innbundet

Boken inneholder fakta og bilder, samt eksperimenter, ordforklaringer og rekorder. Har register.

Bli med på oppdagelsesferd i verdensrommet! Det er digert, det tar 12 milliarder år å reise til de fjerneste galaksene, men i denne boka klarer du det på noen få sider. Denne boka er stappfull av fakta og fantastiske bilder av verdensrommet. Du kan starte i vårt kosmiske nabolag, suse gjennom det ytre verdensrommet og ende opp i andre enden av universet. Boka tar deg med til ufattelig fjerne steder, og forteller hva som hadde skjedd hvis du for eksempel skulle falle ned i et sort hull. Det er også morsomme eksperimenter å gjøre mens du er her på jorden. Du trenger bare noen pinner for å lage et eget solur, eller en ballong for å forstå hvordan en rakettutskytning foregår.I serien "Superfakta" - for deg som vil vite alt! Bøker fulle av kunnskap og spesialstoff: Morsomme prosjekter, vanvittige fakta, imponerende rekorder og nyttig lærdom.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2001