Verdens herskere

den moderne overklassens glemte historie

Kolofon 2008 Heftet

I lys av den senere tids debatt rundt konspirasjonsteorier og hemmelige selskaper forsøker Øyvind Alhaug å sette temaet inn i en bredere og mer helhetlig ramme. Boken drøfter kristendommen, jødedommen og ulike mysteriereligioners opprinnelse og viser hvordan religion og makt har forholdt seg til hverandre gjennom tidene. Den tar for seg sumererne og deres voktere, en herskerrase kalt anunakkiene, og viser parallellene mellom disse og de mytiske kjempene som beskrives i gresk og jødisk historie. Alhaug viser hvordan babylonske og sumeriske tradisjoner har overlevd gjennom tidsaldrene og fortsatt er virksomme innenfor visse miljøer i dagens samfunn. Boken tar også opp spørsmål rundt Illuminati, tempelridderordenen og gnostisismen, og anskueliggjør kontrastene mellom klassisk kristendom og moderne ny-religiøsitet. Den siste delen handler om pengene, bankene og korporasjonene i nyere historie. Her drøftes bankenes historie og de ulike teoriene knyttet til deres eiere. Boken er i realiteten en reise inn i den virkelige Harry Potters verden, hvor kampen mellom lys og mørke er like reell som den verden vi lever i. I boken vil du få vite: - Hvem som kan ha bygd Stonehenge og liknende megastrukturer - Opprinnelsen til engler og demoner - Hvem de første europeerne var - Frimureriets og liknende systemers opprinnelse - Hvorfor kristendommen forfekter den største og mest altomfattende konspirasjonsteorien - Hvorfor kristendommen, gnostisismen og ateismen ikke forstår hverandre - Hvorfor gullprisene vil eksplodere de kommende år - Hvorfor boligprisene vil falle ned i avgrunnen - Hvorfor bankene alltid lander på bena etter økonomiske kriser - Hvorfor vi allerede i stor grad befinner oss i en ny verdensorden

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2008