Verdens beste whisky

500 favoritter fra mer enn 20 land

av (redaktør), Bente Lill Øygarden (oversetter) og Terje Øygard (oversetter).

Vega forlag 2012 Innbundet

Dette er den perfekte ledsager for alle whiskyelskere: raus, kunnskapsrik og villig til å reise hvor som helst. Her er mer enn 500 av verdens beste whiskyer destillert ned til en brukervennlig lommeguide. Utvalget kommer fra destillerier i over 20 land, og gjenspeiler dermed verdens store whiskymangfold - fra klassiske regioner i Skottland til mindre kjente destillerier i Kina og Japan. Med fargebilder og ekspertbeskrivelser av smak og lukt avsløres hemmelighetene som gir hver whisky dens karakter og særegenhet, og hvilke typer du ikke må gå glipp av. Her presenteres også historikk og de viktigste fakta om destilleriene du bør kjenne til, samt tips og råd om utflukter til de mest kjente whiskyregionene. Boken dekker alle typer whisky: single malt, blended, grain, bourbon, rye og flere. Verdens beste whisky har et praktisk lommeformat og er en utmerket guide i jakten på dine favorittdråper. Den er også en perfekt gavebok til alle whiskyelskere.

Forlag Vega forlag