Verdens beste pasta

av (forfatter), Elin Fallem (forfatter) og Morten Brun (illustratør).

Kagge 2001 Innbundet

I denne boka finner du oppskrifter på kjente og ukjente pastaretter. Her er oppskrifter både med og uten kjøtt og fisk, ovnsbakt pasta og retter du kan lage på under 15 minutter. Du kan også lære å lage din egen pasta. Har register.

Pasta er sunn og næringsrik mat, og den er ypperlig som improvisasjonsmat. Det er nesten ingen grenser for hvordan du kan lage en pastarett. Pasta er svært velegnet for travle mennesker. På en-to-tre kan du varte opp med lettlaget og delikat mat til både hverdag og fest. I denne boka finner du oppskrifter på både kjente og kjære pastaretter som Spaghetti Bolognese, Lasagne al forno og Spaghetti alla carbonara, og du finner andre spennende retter som pastapai med kylling og spaghetti med tunfisk og kaperssaus. Her er oppskrifter både med og uten kjøtt og fisk, ovnsbakt pasta og retter du kan lage på under 15 minutter. Og i et eget kapittel til slutt kan du lære å lage din egen pasta.
Vel bekomme!

Forlag Kagge