Verden satt ut av spill

postmoderne pedagogiske perspektiver

av (redaktør) og Stephen Dobson (redaktør).

Tapir akademisk forlag 2009 Heftet

1 bokelsker følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Hva består en postmoderne pedagogikk i? Hvilken betydning har postmoderne pedagogikk for praktisk pedagogisk arbeid? I denne boken tar norske pedagoger opp temaer som har fått lite oppmerksomhet i den pedagogiske debatten, blant annet dekonstruksjon, praksis i en ny tid, det umulige i å fatte pedagogiske beslutninger, språkspill, skolegården som læringsarena, usedvanlige læringsprosesser i skolen og barns opplevelser av lek og fritid. Blant de teoretikerne som omtales er Derrida, Lyotard, Foucault, Wittgenstein, Heidegger, Bakhtin, Castoriadis, Ricoeur, Cavell og Dewey. Bidragene viser at en postmoderne pedagogikk ikke kan fanges inn gjennom klare definisjoner og pedagogisk skråsikkerhet. Den representerer heller et mangfold av perspektiver som alle forsøker å gripe nerven i nye og flyktige sosiale livsbetingelser. Artiklene er skrevet av forskere som i lengre tid har vært opptatt av postmoderne strømninger innenfor det pedagogiske fagfeltet.

Bokdetaljer

Forlag Tapir akademisk forlag

Utgivelsesår 2009

Format Heftet

ISBN13 9788251923552

EAN 9788251923552

Språk Bokmål

Sider 231

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

1 bokelsker følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket