Verden er magisk!

Arkania 2012 E-bok

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Boken er en innføring i vitenskaplige og filosofiske spørsmål. De fire første kapitlene tar for seg det fysiske aspektet av universet, og forsøker å svare på spørsmål som hva virkeligheten består av og hvordan universet har blitt som det har blitt. De tre neste kapitlene tar for seg hjernen og menneskers bevissthet. Mot slutten av boken drøftes livet i verdensrommet og om det finnes en uendelig kraft i form av en Gud. Med litteraturliste, bilde-, og stikkordregister.

Stadig flere i den vestlige verden har begynt å søke etter en ny forståelse av verden og vår plass i det hele, utover det vitenskap og de tradisjonelle religionene kan tilby. I "Verden er magisk!" presenterer Ulrik Heger et åndelig verdensbilde basert på hva vitenskapen har kommet fram til om bl.a. kvantefysikk og bevissthet. En god del som tas opp i boken er kontroversielle teorier. Slutningene kan ikke sies å være vitenskapelige, men med vår grad av kunnskap kan de heller ikke avfeies som umulige. Boken vil ta deg ut på en vitenskapelig og filosofisk berg-og-dalbane til universets fjerneste avkroker, ned i en maurtue og langt inn i ditt eget hode. Tør du bli med? E-bokversjonen er en revidert og oppdatert utgave av papirboken.

Forlag Arkania

Hvorfor bestemte Gud seg for 13,7 milliarder år siden at hun skulle skape et univers? Hvorfor ikke for 1000 milliarder år siden, eller 5 milliarder?

• "Revolusjon i vitenskapen - en myk innføring i det 21. århundres gryende verdensbilde" av Ervin Laszlo
  • "Øyeblikkets tyranni - rask og langsom tid i informasjonssamfunnet" av Thomas Hylland Eriksen
  • "Livsfilosofi - et personlig bidrag om følelser og fornuft" av Arne Næss
  • "Uro - en reise i det moderne selvet" av Finn Skårderud