Denne kokeboken gjør at du får lyst til å invitere de du er glad i på et herlig måltid. Boken er perfekt for deg som skal ha klubb, forening, har invitert vennegjengen eller familien på middag, eller ønsker å diske opp med digg mat, desserter og drinker til ulike sammenkomster.

Ida Marie Aamot Storbakken er tidligere restaurantkokk og driver den populære matbloggen og Instagram-kontoen Ida Maries mat. I Vennemat hjelper hun deg å lage gode, smakfulle retter uten å stresse hverken før eller etter gjestene har meldt sin ankomst. Alt som kan preppes i forkant er nemlig gull verdt når du får middagsbesøk.

Oppskriftene er beregnet for mange, og du får servert alt fra salater, supper, pasta, gryter, fiske- og kjøttretter, til tapas, sushi, desserter og drinker. Tilbehør og grunnoppskrifter setter prikken over i-en.

Hver oppskrift har utfyllende og detaljerte beskrivelser av hvordan du lager maten, og hva som kan lages i forveien, slik at du lærer og blir bedre på kjøkkenet mens du kokkelerer. Målet er å få deg til å lykkes med matlagingen, kose deg på kjøkkenet og ikke minst - du skal kunne nyte maten sammen med gjestene dine.

Forlag Frisk

Utgivelsesår 2022