Veneveien 22

og andre fortellinger om biologi

av (forfatter), Hasim Tekin (forfatter), Anne-Théa R. Uldal (illustratør) og Thorbjørn Elvestad (oversetter).

T. Elvestad 2023 E-bok

"En helt spesiell type fortellinger for barn, med billedlige beskrivelser som gjør det lettere å forstå og huske kroppens indre."
-Laura Berg, pedagogikkstudent

"Mange ting blir bare mer spennende jo mer du vet om dem. Hvordan fungerer kroppen vår? Hvordan fungerer cellene våre sammen slik at kroppen føles bra? Det er mye å oppdage sammen med Karl, Benjamin og Mette. Bare fordi ulike celler i kroppen vår klarer å samarbeide kan vi holde oss friske og for eksempel sørge for at huden har blitt frisk igjen når vi fjerner plasteret. Er du typen som blir sulten støtt, får du sjansen til å lære hvorfor av kosedyret til Mette. Og julenissen? Ja, han er til og med her for å gi svar som får deg til å ønske å vite enda mer. 'Veneveien 22' er en bok for alle de som vil ha mer kunnskap."
-Eva Rath, Ph.D., forsker ved det tekniske universitet i München

Forlag T. Elvestad