Omtale fra forlaget
Pedagoger og sosialarbeidere vil i sitt arbeid møte på atferd fra barn og unge som er vanskelig å forholde seg til. Derfor er det viktig å ha kunnskap om hvordan en som profesjonell bør forholde seg til atferd som en selv opplever som vanskelig.
Boka forklarer på en enkel måte de teoretiske prinsippene som ligger bak vellykket arbeid med vanskelig atferd, og henter eksempler fra datamateriale forfatteren har samlet inn. Sollesnes ser på arbeidet med vanskelig atferd som læringsarbeid for barnet eller ungdommen, uansett om læringsarenaen er skolen, hjemmet, institusjonen eller fritidsarenaen. Kort sagt foregår arbeidet med vanskelig atferd i et gjensidig samspill mellom barnet/ungdommen og den profesjonelle.
Boka henvender seg til studenter innen lærerutdanning, spesialpedagogikk, barnevernspedagogikk og sosialt arbeid, både på bachelor- og masternivå. Videre vil boka være aktuell for alle som arbeider med eller omgås barn og unge.
E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2019
Format E-bok
ISBN13 9788202628161
EAN 9788202628161
Språk Bokmål
Sider 135
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket