Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken tar sikte på å gi studenter og lærere praktisk hjelp med tilpasset og differensiert opplæring. Den foreslår og utdyper en del holdepunkter for å vurdere arbeidsmåtenes muligheter for å fremme tilpasset opplæring i grunnskolen. Den gir også en innføring i ulike arbeids- og organiseringsmåter i klasserommet og tar for seg arbeid med tilpasset opplæring på skolenivå der rektorrollen er sentral. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
I Kunnskapsløftet legges det opp til en nasjonal satsing på tilpasset og differensiert opplæring, der skolens evne til å organisere opplæringen og tilrettelegge innhold og arbeidsmåter til hver enkelt elev prioriteres. Men det som det skrives om under overskriften tilpasset opplæring, er ofte generelt anlagt eller oversikter over hva som faktisk skjer i skolen med utgangspunkt i nye planer som har vært innført, for eksempel M87 og L97. Dette er en bok som gir lærere og studenter praktisk hjelp der skoen trykker. Boken tar for seg emner som elevtilpasset læringsmiljø, verkstedspedagogikk, prosjektmetoden, bifrostmetoden, fortellingen og storyline, IKT og tilpasset opplæring, matematikk og tilpasset opplæring, og rektorrollen.
Bokens redaktører er Unn Stålsett, Marit Storhaug og Ruth Sandal. Alle bidragsyterne er tilknyttet Høgskolen i Oslo, og har praksiserfaring fra skolen.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788245007107
EAN 9788245007107
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 315
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket