Omtale fra forlaget
Forskning på KAT-veiledning presenteres på en lettfattelig måte, og som leser får du en grundig innføring i veilederrollen, ulike veiledningsmodeller og læringsstiler samt hvordan vi skaper et trygt og tillitsfullt læringsmiljø. Forfatterne belyser sentrale elementer i veiledning som kan benyttes på tvers av kliniske problemer, og i veiledning av mer spesifikke, manualbaserte tilnærminger. Stoffet presenteres med eksempler og veiledererfaringer og inneholder nyttige ressurser som kasusformuleringer tilpasset ulike aldre, sjekklister og andre relevante verktøy. Boken er for alle som veileder i bruk av kognitiv atferdsterapi, og den er særlig nyttig for dem som veileder terapeuter som anvender tilnærmingen med barn og ungdom. Psykiske helseproblemer hos barn og unge er ofte sammensatte, og behandlingstiltak må ofte omfatte mer enn individuell kognitiv atferdsterapi. Tiltakene må også være tilpasset annen hjelp som barnet og systemet rundt har behov for. Forfatterne gir praksisnære eksempler på hvordan KAT kan brukes i slike situasjoner. «Som leser får du mange gode vignetter og eksempler som er nyttige for veiledningspraksis. Jeg anbefaler boken for alle som skal lære å veilede, ut fra en KAT-tilnærming.» Hans M. Nordahl, professor i klinisk psykologi og atferdsmedisin ved NTNU
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2024
Format Heftet
ISBN13 9788205591967
EAN 9788205591967
Språk Bokmål
Sider 133
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket