Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Det eksisterer flere syn på veiledning og mange oppfatninger om hva som kjennetegner en lærende organisasjon. Gjennom boken presenterer forfatteren ulike retninger og teorier. I tillegg drøftes sammenhengen mellom begrepene coaching, mentoring, supervisjon og veiledning. Forfatteren presenterer og utvikler sin egen modell, og begrunner hvorfor veiledning er viktig i utviklingen av en lærende organisasjon. I boken følger vi veiledningsprosessen gjennom en veileders dagbok. Her får vi innblikk i hvordan veilederen griper fatt i oppgavene, og vi følger hvordan selve veiledningen foregår, både overfor rektor, skolens ledergruppe og personalet. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Omtale fra forlaget
Det eksisterer flere syn på veiledning og mange oppfatninger om hva som kjennetegner en lærende organisasjon. Gjennom boken presenterer forfatteren ulike retninger og teorier. I tillegg drøftes sammenhengen mellom begrepene coaching, mentoring, supervisjon og veiledning. Forfatteren presenterer og utvikler sin egen modell, og begrunner hvorfor veiledning er viktig i utviklingen av en lærende organisasjon. I boken følger vi veiledningsprosessen gjennom en veileders dagbok. Her får vi innblikk i hvordan veilederen griper fatt i oppgavene, og vi følger hvordan selve veiledningen foregår, både overfor rektor, skolens ledergruppe og personalet. Har litteraturliste og stikkordsregister.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788251840033
EAN 9788251840033
Språk Bokmål
Sider 367
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket