Omtale fra forlaget
Veiledet lesing er en mye brukt metode for leseopplæring i norsk skole. Veiledet skriving er mindre kjent, men metoden gir gode resultater, i likhet med veiledet lesing. En grunn kan være at veiledning i små grupper gir rom for individuell tilpasning, slik at hvert barn får akkurat den støtten de trenger for å komme videre i sin lese- og skriveutvikling. Forfatterne av denne boka argumenterer for at veiledet lesing og veiledet skriving bør være parallelle aktiviteter fra første skoledag. Boka presenterer arbeidsmåtene i veiledet lesing og veiledet skriving i sammenheng med det teoretiske grunnlaget for metodene. Egne kapitler viser hvordan man rent praktisk kan gjennomføre arbeidsmåtene i begynneropplæringen. Boka inneholder mange eksempler fra norsk skole og et helt kapittel med forslag til morsomme undervisningsopplegg. Boka er aktuell for lærere, studenter og andre som er opptatt av lese- og skriveopplæring. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2013.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2019
Format E-bok
ISBN13 9788202633967
EAN 9788202633967
Språk Bokmål
Sider 180
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket