Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Siden den forrige mønsterplanen for grunnskolen ble vedtatt i 1987, har andelen av elever fra språklige minoriteter økt sterkt, og det har også vært mer debatt om undervisningstilbudene til minoritetselevene enn tidligere. Denne boka er skrevet som et bidrag til denne debatten. Blant de spørsmålene den tar opp, er den kulturelle og politiske forståelsesrammen for debatten om språklige minoriteter i skoleverket, morsmålets og andrespråkets rolle i undervisningstilbudet for elever fra språklige minoriteter, undervisningsorganisering, myter om tospråklighet m.m.
Omtale fra forlaget
Siden den forrige mønsterplanen for grunnskolen ble vedtatt i 1987, har andelen av elever fra språklige minoriteter økt sterkt, og det har også vært mer debatt om undervisningstilbudene til minoritetselevene enn tidligere. Denne boka er skrevet som et bidrag til denne debatten. Blant de spørsmålene den tar opp, er den kulturelle og politiske forståelsesrammen for debatten om språklige minoriteter i skoleverket, morsmålets og andrespråkets rolle i undervisningstilbudet for elever fra språklige minoriteter, undervisningsorganisering, myter om tospråklighet m.m.
Forlag Novus
Utgivelsesår 1994
Format Heftet
ISBN13 9788270992256
EAN 9788270992256
Språk Bokmål
Sider 211
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket