Omtale fra forlaget
Denne boka bidrar til utvikling av en forskningsbasert og praksisnær lærerutdanning som utdanner profesjonelle lærere til grunnskole og videregående skole.
Antologien samler og oppsummerer en del av den verdifulle kunnskapsproduksjonen som foregår i lærerutdanningsfeltet. Den ønsker å inspirere til erfaringsutveksling og produktive og fremtidsrettede endringer innenfor en utdanning som er i rivende utvikling i møte med kunnskapssamfunnet.
Boka er et resultat av det vitenskapelige arbeidet tilknyttet ProTed, Norges første Senter for fremragende utdanning (SFU). Bidragene er skrevet av lærerutdannere og forskere ved Universitetet i Oslo og UiT Norges arktiske universitet.
Ulrikke Rindal er førsteamanuensis tilknyttet ProTed i Oslo. Andreas Lund og Rachel Jakhelln er ledere for ProTed i henholdsvis Oslo og Tromsø.
«ProTed gir med denne boken et viktig bidrag til et nytt kunnskapsgrunnlag som fremtidens lærerutdanning kan bygge på.»
Fra epilogen av Sten Ludvigsen, leder i NOU-utvalget Fremtidens skole.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2020
Format E-bok
ISBN13 9788215048154
EAN 9788215048154
Språk Bokmål
Sider 250
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket