Veien til førerkortet

buss, lastebil, vogntog

arbeidsbok

av (forfatter), Arve Stavik (forfatter) og Erik jr. Lysenstøen (forfatter).

ATL 2000 Heftet

Boka inneholder arbeidsoppgaver til læreboka med samme tittel.

Erik Lysenstøen er overingeniør i Statens vegvesen, men har også lærerutdanning. Han har arbeidet en årrekke i biltilsynet bl.a. 10 år som stasjonssjef. Lysenstøen har særlig arbeidet med kjøreopplæring og føreprøver, og har også arbeidet i Vegdirektoratet med utviklingsoppgaver innen disse fagområdene.Lysenstøen har i mange år arbeidet som eksamenssensor ved Statens Trafikkskole.
Arve J. Stavik er opplæringssjef i NSB biltrafikk. Han har mange års erfaring som yrkessjåfør på tunge kjøretøy. Stavik er adjunkt og var lærer og sensor ved Statens Trafikklærerskole og hovedlærer for yrkessjåførlinja ved Blakstad videregående skole i Aust Agder. Han var i mange år Markeds- og driftssjef ved Aust Agder trafikkselskap AS (ATS). Stavik har også vært benyttet av Vegdirektoratet, KUF, Transportbedriftenes Landsforening, NAF og andre i forskjellige utviklingsarbeid innen utdanning av yrkessjåfører og forhold vedr. bruk av store kjøretøy.
Erik Lysenstøen jr. er faglærer ved yrkessjåføropplæringen, Hønefoss videregående skole.
Han har flere års erfaring som yrkessjåfør på tunge kjøretøyer og har fagbrev for "yrkessjåfør tunge kjøretøy". Han har også arbeidet som trafikksjef ved større transportselskap. Lysenstøen jr. har faglærereksamen fra Statens Trafikklærerskole og videreutdannelse i veiledningspedagogikk.

Forlag ATL

Utgivelsesår 2000