Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
I denne boken beskriver forfatterne varehandelens utvikling og hva som kjennetegner ulike offentlige og private markedsarenaer. De følger utviklingen fra krambu og landhandel i forrige århundre via stormagasinet og frem til dagens kjøpesentre og kjøp via media. De ulike kjøpsformene diskuteres i forhold til samfunnsutviklingen, teorier om varehandelens utvikling og hvordan man kan forklare de ulike kjøpsformenes attraktivitet. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Om utviklingen i varehandelen fra krambu og landhandel i forrige århundre via stormagasinet og frem til dagens kjøpesentre og virtuelle kjøp via media. De ulike kjøpsformene ses i sammenheng med samfunnsutviklingen.
Boken er utgitt i samarbeid med Statens institutt for forbruksforskning (SIFO)
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 1996
Format Heftet
ISBN13 9788245601305
EAN 9788245601305
Språk Bokmål
Sider 247
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket