Vansjø

en unik naturperle

av (forfatter) og Øyvind Martinsen (illustratør).

Orion 2007 Innbundet

Boken ser historisk på Østfolds største innsjø, Vansjø, og tar også for seg hvilke friluftsmuligheter som finnes ved innsjøen. I bilder viser den Vansjø fra luften, til lands og til vanns. Inneholder detaljerte kart.

Den unike naturperlen Vansjø er Østfolds største innsjø. 25 mil med strandlinje gjør den til et eventyr, med små oppdagelsesferder innen rekkevidden av en dagstur eller over flere dager. Naturfotograf Øyvind Martinsens bilder tar deg med på en reise gjennom innsjøen, og viser Vansjø sett fra luften, til lands og til vanns. Boken byr på fakta og historie fra livet i Vansjø-området fra gamle dager og opp til i dag, og omhandler også jakt, fiske og moderne friluftsliv i innsjøen. Boken appellerer til alle som bor i nærområdet og til de mange andre som har et forhold til en av Norges vakreste innsjøer. Med tekster av Ivar J. Hauge.

Forlag Orion

Utgivelsesår 2007