Vampyrer og demoner

av (forfatter) og Ida S. Skjelbakken (illustratør).

Figenschou 2023 Innbundet

Adam, Tara og Tobias har fått en ny venn, men hun er vampyr og har ikke vært på overflata på 200 år! Klarer de å holde identiteten hennes hemmelig? Vil hun passe inn på skolen? Og klarer de å hindre henne fra å myrde de slemme bøllene i klassen? Problemene blir verre og verre, spesielt når klassens superstjerne forelsker seg i Adam. Hun skyr ingen midler for å vinne hjertet hans, inkludert avtaler med de mørkeste makter ...

Den første boken i serien, «TROLLHEIM - Kråkeslottets hemmelighet» vant Arks barnebokpris! I juryen satt 10 000 femte- og sjette-klassinger som kåret den til årets beste bok! Det ordet som gikk mest igjen i juryens begrunnelse var at boken var så SPENNENDE.

«Vampyrer og demoner er den beste boka i serien til nå!»
- 7. klasse på Sinnes skule

Illustratør av TROLLHEIM-bøkene, Ida Skjelbakken, vant Kulturdepartementets pris for beste illustrasjoner!

«Hun som har laget tegningene til disse bøkene må ha magiske farger og blyanter!»
- Beren og Heidi, 10 år

«Det er faktisk vanskelig å finne så gode bokserier!»
- Oskar, 10 år

Bøkene i TROLLHEIM-serien er nå trykket i 45 000 eksemplar: