Valdemar Seier

Gyldendal Tiden 1997 Innbundet

Ridderromanen utspiller seg i 1200-tallets Danmark. Valdemar Seier, konge og hærfører, ligger stadig i strid med fyrstene i Nord-Tyskland. For å holde fiender og forbundsfeller unna, må han gang på gang på nye hærtog. Samtidig går han med gifteplaner, men har vanskeligheter med å bestemme seg.

Den store konge og hærfører, Valdemar Seier, ligger stadig i strid med fyrstene i Nord-Tyskland. Gang på gang må han dra på nye hærtog for å holde sine fiender og forbundsfeller i sjakk. Samtidig går han i gifteplaner, men han har store vanskeligheter med å bestemme seg. En ekte ridderroman som utspiller seg i 1200-tallets Danmark. Utgitt i Gyldendals Ungdomsklassikere, som består av verdenslitteraturens absolutte høydepunkter. Bøkene er utstyrsmesssig påkostet, nummererte og egner seg ypperlig som gavebøker eller samleobjekter. Alle bøkene har dessuten etterord av Tormod Haugen, vinner av H.C. Andersenprisen.

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 1997

Serie Gyldendals ungdomsklassikere (10)

Omtalt tid Middelalderen

Omtalt sted Danmark