Være eller lære?

om elevroller, identitet og læring i ungdomsskolen

av (forfatter).

Universitetsforlaget 2004 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 5.00 (1 terningkast.)

3 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boka beskriver de forskjellige elevtypene man kan treffe på ungdomsskoletrinnet. Forfatteren analyserer ulike arbeidsformer og viser hvilke regler, både formelle og uformelle, elevene forholder seg til. Videre diskuteres lærerens utfordringer med å finne de arbeidsmåtene som klarer å ta hensyn til de ulike elevenes identitetsdanning og samtidig nå skolens faglige mål. Har litteraturliste og register.

Omtale fra forlaget

Boka beskriver de forskjellige elevtypene man kan treffe på ungdomsskoletrinnet. Forfatteren analyserer ulike arbeidsformer og viser hvilke regler, både formelle og uformelle, elevene forholder seg til. Videre diskuteres lærerens utfordringer med å finne de arbeidsmåtene som klarer å ta hensyn til de ulike elevenes identitetsdanning og samtidig nå skolens faglige mål. Har litteraturliste og register.

Bokdetaljer

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 2004

Format Heftet

ISBN13 9788215005973

EAN 9788215005973

Språk Bokmål

Sider 215

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 1 0 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket