Vårt valg

løsninger på klimakrisen

av (forfatter) og Irene Inman Tjørve (oversetter).

Versal 2010 Innbundet

I denne boken gir forfatteren et sammendrag av alle de mest effektive løsningene som er tilgjengelige for oss i dag, og som til sammen kan løse klimakrisen. Her omtales blant annet energikilder, levende systemer, energibruk, hindringer vi må forsere og informasjonens makt. Med register.

Verdens fremste talsmann for klimasaken er endelig tilbake! Vårt valg fortsetter der suksessen En ubehagelig sannhet sluttet og utgjør et visjonært veikart for å løse verdens største utfordring.

Denne boken vil være selve rammeverket for den videre debatten verden over, og gir oss argumentene for å se klimakrisen som den unike muligheten den er: Det er krisen vi står overfor som tvinger verden til kollektivt å ta tak i en rekke varige årsaker til nød og lidelse, og til å legge grunnlaget for at kommende generasjoner kan leve sunnere, tryggere og bedre enn vi selv gjør i dag. Vårt valg presenterer de nødvendige valgene vi må ta - både som enkeltmennesker, som nasjoner og som én klode - for å redde Jordens økosystem og skape en bærekraftig grønn økonomi. Dette er vårens viktigste bok!Al Gore er miljøvernforkjemper og tidligere folkevalgt i Representantenes hus i USA, og senere i Senatet. Han tjente som visepresident i åtte år under Bill Clinton. I 2007 ble Gore sammen med FNs klimapanel tildelt Nobels fredspris.Versal har tidligere utgitt hans internasjonale bestselger En ubehagelig sannhet (2007).

Forlag Versal