Utviklingsverktøy

for individ, gruppe og organisasjon

Teamwork 2020 Innbundet

Ledelse er så mye mer enn individer på toppen av et hierarki som utøver handlinger som etter læreboka skal lede andre mot felles mål. Medarbeiderskap er en alternativ forklaringsmodell, hvor overføring av ansvar, makt og myndighet til den enkelte medarbeider er det som gir gode resultater. Dette er temaet Johan Velten utførlig tar for seg i denne boken. Og ingen er bedre egnet enn Johan til å gjøre nettopp det. Med erfaring, klokskap og praktisk forståelse veileder han leseren gjennom hva medarbeiderskap innebærer - i teori og i praksis. Boka inneholder også nyttige verktøy og refleksjoner for dem som ønsker å innføre medarbeiderskap i egen situasjon, og for dem som selv vil bli en medarbeiderskaper. Det reduserer avstanden mellom teori og praksis. Boka er viktig og relevant. Tom Karp, professor i ledelse ved Høyskolen Kristiania. Professor 2 ved Nord universitet og Høgskolen i Innlandet.

Forlag Teamwork

Utgivelsesår 2020