Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka redegjør for hva som kjennetegner barn som trenger ekstra utviklingsstøtte i SFO. Den viser med utgangspunkt i et helhetssyn på barnet, hvordan ansatte kan arbeide for å gi barna denne utviklingsstøtten. Boka inneholder konkrete eksempler, verktøy og refleksjonsspørsmål som den enkelte medarbeider eller temet kan arbeide videre med i sin praksis. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Svært mange barn tilbringer mange timer hver dag i SFO. Her skal det være plass til barnas egne initiativer og medvirkning, og det skal være rom for de voksnes veiledning, støtte og blikk for det enkelte barn. Noen barn har av ulike årsaker behov for ekstra utviklingsstøtte i hverdagen. Denne boken redegjør for hva som kjennetegner disse barna, og viser med utgangspunkt i et helhetssyn på barnet, hvordan ansatte i SFO kan arbeide for å gi barna denne utviklingsstøtten. Forfatterne gir også gode råd til det viktige samarbeidet med skolen, foreldrene og andre faginstanser i kommunen. Boken inneholder konkrete eksempler, verktøy og refleksjonsspørsmål som den enkelte medarbeider eller teamet kan arbeide videre med i sin praksis.
Forlag Kommuneforlaget
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788244620987
EAN 9788244620987
Språk Bokmål
Sider 77
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket