Omtale fra forlaget
Denne femte utgaven presenterer aktuelle teorier og ny forskning om barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er en kilde til kunnskap om barns helhetlige utvikling og samspill opp gjennom barnehagealder og understreker bildet av barnet som aktør i sitt eget liv, - og i samspill med andre og verden omkring. Innholdet er organisert etter livstema som representerer de store menneskelige utfordringene barn møter gjennom oppveksten. Tema som omhandler hvordan barn opplever seg selv, samspill med andre og omverdenen blir grundig behandlet og satt inn i en pedagogisk kontekst. Boka gir barnehagelæreren og barnehagelærerstudenten nyttige redskap for å kunne dokumentere barns utvikling og trivsel. Den gir bakgrunn for å kunne analysere og reflektere kritisk over profesjonelle og etiske utfordringer i pedagogisk arbeid med barns utvikling, lek, læring og danning. Boka er godt knyttet opp til de målene som er skissert i barnehagelærerutdanningens kunnskapsområde «Barns utvikling, lek og læring».
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2024
Format Heftet
ISBN13 9788205582804
EAN 9788205582804
Språk Bokmål
Sider 247
Utgave 5
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket