Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Tilnærminga til utviklingspsykologi har endra seg mykje dei seinare åra. Dei store, breie teoriane har mista noko av posisjonen sin. I staden blir det utvikla meir avgrensa modellar og teoriar som siktar mot å forklare eitt eller nokre få forhold ved barn si utvikling. Boka presenterer desse teoriane, men har også ei rad med "case" som set stoffet inn i ein praktisk samanheng og som gir problemstillingar studentane kan arbeide vidare med. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Tilnærminger til det å forstå barns utvikling har endret seg mye de senere årene. Forfatterne viser i denne boka hvordan nye perspektiver og teorier om barns utvikling kan brukes i arbeidet med barn i barnehage og skole. De legger stor vekt på at pedagoger må ha en fortolkende tilnærming til det enkelte barnet og til barnegruppa. Boka gir en grunnleggende innføring i barns utvikling og deres samspill med omgivelsene. Innholdet er organisert etter livstema som representerer de store menneskelige utfordringene barn møter gjennom oppveksten sin. De aktuelle livstemaene er :Å forstå omverdenenÅ oppleve seg selv som selvÅ være i samspill med andreDisse temaene blir grundig behandlet og satt inn i en pedagogisk kontekst.Dette er både en revisjon og en oversettelse av boka Å høyre til, Utviklingspsykologiske perspektiv på barns oppvekst som kom ut i 2000.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788205386877
EAN 9788205386877
Språk Bokmål
Sider 231
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket