Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er organisert i to deler. De første kapitlene i første del tar opp felles prinsipper for utviklingspsykologiske teorier, fra Freud til dynamisk systemteori. Dernest byr boken på en ny teoretisk ramme for å forklare menneskets utvikling og forandring. Andre kapitler tar opp forskjellige sider ved utviklingen i barndommen og tenårene, samt de utfordringer som kjennetegner overgangene på veien mot å bli voksen. I bokens annen del overføres teorien til god yrkespraksis for barnehagen, skolen, familien og samfunnet for øvrig. Boken er ment for studenter som planlegger å arbeide med barn og unge, for yrkesutøvere som allerede gjør dette og for foreldre som vil forstå barna sine bedre. Har litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boken er organisert i to deler. De første kapitlene i første del tar opp felles prinsipper for utviklingspsykologiske teorier, fra Freud til dynamisk systemteori. Dernest byr boken på en ny teoretisk ramme for å forklare menneskets utvikling og forandring. Andre kapitler tar opp forskjellige sider ved utviklingen i barndommen og tenårene, samt de utfordringer som kjennetegner overgangene på veien mot å bli voksen. I bokens annen del overføres teorien til god yrkespraksis for barnehagen, skolen, familien og samfunnet for øvrig. Boken er ment for studenter som planlegger å arbeide med barn og unge, for yrkesutøvere som allerede gjør dette og for foreldre som vil forstå barna sine bedre. Har litteraturliste og stikkordregister.
Forlag Abstrakt
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788279350644
EAN 9788279350644
Språk Bokmål
Sider 293
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket