Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken kartlegger i hvilken grad de videregående skolene er lærende organisasjoner. Hovefokuset er rettet mot hva som kjennetegner skoler med høy og lav grad av organisasjonslæring, og hvilke konsekvenser disse kjennetegnene får for skolens evne til å legge grunnlag for at elevene skal lære. I tillegg undersøkes skoleledelsens betydning. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Reformene som grunnopplæringen skal gjennomføre, har fått navnet Kunnskapsløftet. Hovedfokuset i denne rapporten rettes mot hva som kjennetegner skoler med høy og lav grad av organisasjonslæring, og hvilke konsekvenser disse kjennetegnene får for skolenes evne til å legge grunnlag for at elevene skal lære. Skoleledelsens betydning er også undersøkt. Vi analyserer de grunnleggende strukturene i skolene for å kunne utvikle hensiktsmessige begreper knyttet til læring på arbeidsplassen. Denne rapporten kan brukes i arbeidet med å realisere intensjonene i Kunnskapsløftet.
Forlag Læringslaben
Utgivelsesår 2005
Format Digital ressurs
ISBN13 9788280590169
EAN 9788280590169
Serie Læringslabens publikasjon (12/2005)
Språk Bokmål
Sider 108
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket