Omtale fra forlaget
Høgere utdanning er i stadig endring, og dette fører til forandringer i vilkårene for undervisning. Ett utviklingstrekk er en mer aktiv politisk styring med vekt på omstilling, effektivitet og resultatmål. Men universitet og høgskoler er ikke vanlige bedrifter. De skal utvikle og formidle kunnskap, og som en av bidragsyterne i boka skriver: "Kunnskap er ikke noe som kan kalkuleres, vedtas eller kjøpes på et marked." Et annet trekk er at universitetene ser ut til å være i en overgangsfase mellom forskningsbaserte universitet og masseuniversitet. Et tredje trekk er internasjonalisering av høgere utdanning. Disse utviklingstendensene - og flere til - virker inn på undervisningen og dens muligheter, utfordringer og vilkår. Bokas temaer angår studenter og vitenskapelig ansatte i høgere utdanning, som er direkte involvert i undervisning. Men de angår også ledere og administratorer ved universitet og høgskoler, og politiske myndigheter og beslutningstakere på ulike nivå.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2012
Format Heftet
ISBN13 9788251928953
EAN 9788251928953
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 294
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket