Utdanningskultur og læring

av (forfatter).

Ad Notam Gyldendal 1997 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Forfatterne hevder at utdanningens oppgave er å gi barn kompetanse i å bruke de verktøy kulturen har for meningskonstruksjon. Derfor må ikke skolens oppgave reduseres til informasjonsbehandling, men være å hjelpe elevene til å skape mening i tilværelsen. Boka gir innføring i den kognitive psykologiens utvikling, status og framtidige oppgaver. Med stikkordregister.

Omtale fra forlaget

Jerome Bruner fører i denne boken kulturpsykologien inn i klasserommet, gjennom antagelsen om at psyken bare kan utvikle sitt fulle potensiale gjennom kulturell deltakelse - gjennom selve måten å oppfatte, tenke, føle og samtale på. Bruner åpner for nye måter å tilnærme seg mange av pedagogikkens klassiske problemer. Introduksjon til den norske utgaven ved Vibeke Grøver Aukrust. Jerome Bruner er Research Professor of Psychology ved New York University. I serien Det utdanningsvitenskapelige bibliotek.

Bokdetaljer

Forlag Ad Notam Gyldendal

Utgivelsesår 1997

Format Heftet

ISBN13 9788241707995

EAN 9788241707995

Serie Det utdanningsvitenskapelige bibliotek

Språk Bokmål

Sider 227

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket