Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatterne hevder at utdanningens oppgave er å gi barn kompetanse i å bruke de verktøy kulturen har for meningskonstruksjon. Derfor må ikke skolens oppgave reduseres til informasjonsbehandling, men være å hjelpe elevene til å skape mening i tilværelsen. Boka gir innføring i den kognitive psykologiens utvikling, status og framtidige oppgaver. Med stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Jerome Bruner fører i denne boken kulturpsykologien inn i klasserommet, gjennom antagelsen om at psyken bare kan utvikle sitt fulle potensiale gjennom kulturell deltakelse - gjennom selve måten å oppfatte, tenke, føle og samtale på. Bruner åpner for nye måter å tilnærme seg mange av pedagogikkens klassiske problemer. Introduksjon til den norske utgaven ved Vibeke Grøver Aukrust. Jerome Bruner er Research Professor of Psychology ved New York University. I serien Det utdanningsvitenskapelige bibliotek.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1997
Format Heftet
ISBN13 9788241707995
EAN 9788241707995
Serie Det utdanningsvitenskapelige bibliotek
Språk Bokmål
Sider 227
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket