Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken er skrevet som et bidrag til utvikling av standarder for "godt utført arbeid" fra pedagogens side. Bokens hypotese er at lærerutdannelse, så vel grunnutdannelsen som etterutdannelsen som bygger på pedagogikk som vitenskap, er en forutsetning for å utvikle kriterier for hva som forstås med høy profesjonell kvalitet. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boka er en omskrivning og redigering av deler av Pedagogisk profesjonalitet fra 1989 og Den profesjonelle skole fra 1993. I tillegg har boka en nyskrevet del om rasjonalitet i gjennomføringen av undervisning. Pedagogisk profesjonalitet er ikke bare knyttet til den enkelte lærer, men må avleses i skolens samlede kontekst; i lærerens virksomhet, i lærerkulturen, i lærerens møte med eleven og i skolens organisasjon. Bokas hypotese er at lærerutdanningen - såvel grunnutdanningen som etterutdanningen - må bygge på pedagogikk som vitenskap for å utvikle høy profesjonell kvalitet og gi mulighet for en karrierelang utvikling.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788241710124
EAN 9788241710124
Språk Bokmål
Sider 265
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket