Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Bokas tema er utakter mellom utdannelse og praktisk yrkesutøvelse. Forfatterne presenterer nye og oppsiktsvekkende resultater fra vitenskapelige undersøkelser av sosionomers, barnevernpedagogers og vernepleieres utdannelser og arbeidsliv. De viser hvordan studentene befinner seg i en kryssild mellom utdannelsenes og praksisfeltets krav, og foreslår radikalt nye profesjonsutdannelser på tvers av arbeidsliv og utdannelsesinstitusjon. Boka er egnet for studenter, som grunnlag for profesjonsutøvernes videreutvikling av faglig kompetanse, som konkret veiledning i lærernes og studentenes arbeid med å videreutvikle og bedre dagens utdannelser, og som et empirisk og teoretisk grunnlag i arbeidet med å etablere profesjonsutdannelser som er både forskningsbaserte og yrkesrelevante. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Er våre helse- og sosialarbeidere godt nok rustet til å utføre de arbeidsoppgavene som venter dem etter endt utdanning? Bokens tema er utakter mellom utdannelse og praktisk yrkesutøvelse. Forfatterne presenterer nye og oppsiktsvekkende resultater fra vitenskapelige undersøkelser av sosionomers, barnevernpedagogers og vernepleieres utdannelser og arbeidsliv. De viser hvordan studentene befinner seg i en kryssild mellom utdannelsenes og praksisfeltets krav.Boken reiser debatten om hva som er nødvendige pedagogiske og utdanningspolitiske reformer for dagens profesjonsutdannelser. Samtidig er boken et konkret verktøy for læring, utvikling og forandringer.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788205326309
EAN 9788205326309
Språk Bokmål
Sider 238
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket