Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Rapporten dokumenterer at Norge har behov for flere fremmedspråk enn engelsk. Dette for å møte kunnskaps- og kompetansekrav som stilles i det 21.århundre. Det gjelder å engasjere nye generasjoner til å lære flere fremmedspråk og tilegne seg nødvendig kulturforståelse. For dokumentasjonen av fremmedspråkbehov er det valgt ut tysk som eksempel. Denne analysen er basert på intervjuer og samtaler med sentrale representanter for kultur, politikk, næringsliv og undervisning. Den konkluderer med at de politisk ansvarlige snarest bør gi klare signaler om fremtidens utfordringer for fremmedspråkundervisningen.
Omtale fra forlaget
Rapporten dokumenterer at Norge har behov for flere fremmedspråk enn engelsk. Dette for å møte kunnskaps- og kompetansekrav som stilles i det 21.århundre. Det gjelder å engasjere nye generasjoner til å lære flere fremmedspråk og tilegne seg nødvendig kulturforståelse. For dokumentasjonen av fremmedspråkbehov er det valgt ut tysk som eksempel. Denne analysen er basert på intervjuer og samtaler med sentrale representanter for kultur, politikk, næringsliv og undervisning. Den konkluderer med at de politisk ansvarlige snarest bør gi klare signaler om fremtidens utfordringer for fremmedspråkundervisningen.
Forlag Europa-programmet
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788291165318
EAN 9788291165318
Språk Bokmål
Sider 86
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket