Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Det stilles stadig større krav om forskningsbasert faglighet og praktisk pedagogisk profesjonsinnretning i lærerutdanningen. Her vises det ofte til den rollen universitetet har. Denne antologien inneholder ti artikler om pedagogikk i et historisk lys. Boken går inn i historien til lærerutdanningen ved universitetet i Oslo for å analysere og diskutere motsetninger og muligheter. Boka er blitt til i samarbeid mellom historikere og pedagoger og inneholder bidrag fra: Trude Evenshaug, Geir Knudsen, Aud Marit Simensen, Erling Lars Dale, Torstein Harbo, Geirr Wiggen, Kim Helsvig, Tove Ilsaas, Eyvind Elstad og Petter Aasen.
Omtale fra forlaget
I den aktuelle skole- og utdanningspolitiske debatten er det enighet om at lærernes utdanning må styrkes og at dette er særskilt presserende nå som det skjer et generasjonsskifte i skolen med stor etterspørsel etter kompetente lærere. Stadig oftere vises det til universitetets viktige rolle i lærerutdanningen ved sin forening av solid forskningsbasert faglighet og praktisk pedagogisk profesjonsinnretning. Denne boka går inn i historien til lærerutdanningen ved universitetet i Oslo for å analysere og diskutere motsetninger og muligheter. Boka er blitt til i samarbeid mellom historikere og pedagoger. Den er rikt illustrert med bilder fra universitets- og skolehistorien.
Forlag Unipub forlag
Utgivelsesår 2008
Format Innbundet
ISBN13 9788274773585
EAN 9788274773585
Språk Bokmål
Sider 257
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket